Articles

Cascade Falls

Cascade Falls var en av en håndfull naturskjønne fosser drenering mot Emerald Bay nærhet av sørvestlige Lake Tahoe. den brede, glidende kaskaden ble sagt å være 200ft høy, og vi var i stand til å fange glimt av fronten fra Over Cascade Lake da vi kjørte langs Hwy 89 på jakt etter et passende sted å parkere bilen.

Cascade_Falls_084_06222016 - Cascade Falls

til det.

Dessverre var ekskursjonen for å komme nær denne fossen en god nyhet dårlig nyhets avtale.

den gode nyheten var at vi kunne komme nær denne fossen fra en sti vi skal beskrive om kort tid.I tillegg, gjennom hele stien, var vi i stand til å få nydelig utsikt mot Cascade Lake samt greater Lake Tahoe lenger inn i bassenget. Den dårlige nyheten var at den to kilometer lange rundturen bare førte oss til randen av Cascade Falls (se bildet over).

Cascade_Falls_122_06222016 - Profilvisning Av Cascade Falls fra en unsanctioned scramble mens uten hell leter etter en vei til basen
Profilvisning Av Cascade Falls fra en unsanctioned scramble mens uten hell leter etter en vei til basenfigcaption>

som fikk oss til å ønske at det var en trygg måte å få tilgang til bunnen på for En Mye Mer Tilfredsstillende Opplevelse. Uansett, å ta det gode med det dårlige, har mange mennesker sagt at dette var uten tvil Den beste enkle dagsturen I South Lake Tahoe.

helt ærlig, det er vanskelig å argumentere mot det punktet.

Det Nysgjerrige Tilfellet Av Cascade Lake

Snakker Om Cascade Lake, i motsetning Til Emerald Bay hvis farvann ble slått sammen med Den større Lake Tahoe, I dette spesielle tilfellet Var Cascade Lake faktisk en separat frittliggende innsjø.

Cascade_Falls_073_06222016 - Cascade Lake og dens løsrivelse fra Lake Tahoe i bakgrunnen sett fra Cascade Falls Trail

som med nesten alle naturlige innsjøer i området, forårsaket tilstedeværelsen av isbreer en dyp nok depresjon i de underliggende flatene (Hovedsakelig Granitt I Denne Regionen) For Å Tillate Et Basseng Å Danne.

Når isbreene trakk seg tilbake og gikk bort, ville nedbør samle seg i disse bassengene etterlatt som regn, snø eller is.

kanskje I Tilfelle Av Cascade Lake var depresjonen så dyp at bare i flom ville sjøen berøre den større Lake Tahoe. Så vidt vi vet, viste Det seg at Cascade Lake var for det meste privat eiendom som vi la merke til en entall hjem nær munningen av innsjøen.

Emerald_Bay_037_06222016 - Emerald Bay bli Med Opp Med Lake Tahoe
Emerald Bay bli med Opp Med Lake Tahoe

Det kan ha vært en viktig grunn til at det var ingen sanksjonert sti lister rundt innsjøen mot bunnen av cascade falls.

Cascade Falls Trail Beskrivelse

vi startet turen fra enden Av Bay View Campground (se veibeskrivelse nedenfor).

etter å ha gått til venstre ved et signert veikryss for å fortsette Til Cascade Falls (hvor du går til Høyre gikk Inn I Desolation Wilderness), gikk stien først gjennom et skogkledd område.

denne skogete strekningen var relativt flat i de første 5-10 minuttene.

Cascade_Falls_007_06222016 - På Vei Mot Cascade Falls fra Bay View Campground
På Vei Mot Cascade Falls fra Bay View Campground

Deretter, stien begynte å klatre for alvor som det fulgte en hylle klemmer noen granittklipper samtidig som det gir mer fristende utsikt til venstre mot cascade lake med hver økning i høyde.

stien selv var ganske naturskjønn, og stigningen var ikke så alvorlig at den ble beskattet.

Når det er sagt, hjalp det sannsynligvis at vi hadde en sen ettermiddagsstart, så de lange skyggene sørget for at vi ville holde seg kule hele tiden. På omtrent 10 minutter i oppstigningen klarte vi å begynne å se delvise sidevisninger av Cascade Falls, selv om det virket som om vi aldri kunne få et rent blikk på det.

Cascade_Falls_010_06222016 - på stigende sti som fører til Randen Av Cascade Falls
på stigende sti som fører til randen av Cascade Falls

div det var fordi det alltid var trær som vokste i og rundt siktelinjen mot fossen.

etter ca 20 minutter inn i oppstigningen, nådde vi toppen av stigningen, hvor vi kunne se bak oss og få nydelig utsikt tilbake mot Cascade Lake Og Lake Tahoe.

da vi fortsatte noen få skritt langs hovedsporet (som var ganske mye primært granitt og noen deler av sand), møtte vi et signert veikryss.

fra krysset indikerte å gå til venstre at Det førte Til Cascade Falls mens å gå til høyre ville fortsette videre oppstrøms Langs Cascade Creek.

Cascade_Falls_020_06222016 - denne fjerne utsikten Fra Cascade Falls-Stien kan meget vel være den mest frontale utsikten vi kan få
denne fjerne utsikten fra Cascade Falls-Stien kan meget vel være den mest frontale utsikten vi kan få

naturligvis tok vi stien til venstre, som kom ned og til slutt kom rett på randen Av cascade falls.

og så fristende som det var å prøve å forbedre vårt syn for å se hele fossen i en fotoramme, måtte vi virkelig se på vårt skritt.

det var alltid vedvarende fare for dropoffs og bratte (og potensielt glatte) granittskråninger. Under spur-turen for å nå toppen av Cascade Falls, la vi merke til en håndfull falske stier som førte til alternativ topp ned og sidevisning av sliding creek.

Cascade_Falls_042_06222016 - Sammenheng Med Cascade Falls og noen av de omkringliggende granitt som vi gikk høyere på stien til fossen er randen's brink

det var imidlertid virkelig utsikten du ser på toppen av denne siden (som Var Fra Slutten Av Den Sanksjonerte Stien) Som Hadde Den Mest Overbevisende Visningen. jeg la merke til at noen mennesker gjør bratte scrambles lenger tilbake langs stien, men de så ekte unsanctioned og ikke trygge, spesielt hvis du ikke er vant til fjellklatring.

så vi måtte være fornøyd med vår topp ned opplevelse av fossen.I det minste var silver lining på returturen at vi fikk oppleve utsikten Over Cascade Lake Og Lake Tahoe igjen da vi kom tilbake mot Bay View Campground.

Cascade_Falls_128_06222016 - Overskriften tilbake til Bay View Campground etter å ha hatt vår fylle Av Cascade Falls, men utsikten på vei tilbake sikkert gjort oss ta vår tid
Overskriften tilbake til Bay View Campground etter å ha hatt vår fylle Av Cascade Falls, men utsikten på Veien tilbake sikkert gjort oss ta vår tid
vei tilbake fikk oss til å ta vår tid

I Et Veldig Avslappet Tempo Brukte Vi Rundt 90 Minutter Fra Bilen.

Vi kunne nok ha brukt mindre tid på stien hvis vi ikke uten hell søkte etter en trygg vei til bunnen av fossen.

Tilbake På trailhead, gitt at det var veldig sent på ettermiddagen på rundt 7: 30pm, var det sultne mygg som ønsket å trekke blodet vårt.

Så det var den tiden vi endelig skyndte oss fra vårt rolige tempo, spesielt siden vi også var sultne til middag selv.

Myndigheter

Cascade Falls ligger I Lake Tahoe Basin Management Unit nær South Lake Tahoe I El Dorado County, California. Det administreres av USDA Forest Service. For informasjon eller henvendelser om området samt gjeldende forhold, besøk deres hjemmeside.

PHOTOSDIRECTIONSVIDEOMORE INFO
Cascade_Falls_006_06222016 - Starter turen Til Cascade Falls fra enden Av Bay View Campground complex
cascade_falls_009_06222016 - for de første fem minuttene av turen til cascade falls var terrenget flatt og ganske lett å gåCascade_falls_015_06222016 - I Begynnelsen var vi fortsatt omgitt av høye trær, så det var egentlig ikke så mye å se i veien for høydepunkter eller Utsikt over Cascade falls Faller seg't really that much to see in the way of highlights nor views of the Cascade Falls itself
Cascade_Falls_034_06222016 - Kontekst Av Cascade Falls Trail og en delvis utsikt Over Cascade Falls i det fjerne
Cascade_Falls_036_06222016 - når vi så over våre skuldre På Cascade Falls Trail, kunne vi starte For å se cascade lake og lake tahoe
Cascade_falls_045_06222016 - Fortsetter turen mot randen Av Cascade falls som stien klemte denne granitt klippen
Cascade_falls_049_06222016 - Som Cascade Falls stien begynte å begrense og klem granitt avsatser enda mer, la jeg merke til at stien selv var blitt naturskjønne og minneverdige
Cascade_Falls_054_06222016 - Lenger opp Cascade Falls Trail, vår utsikt Over Cascade Lake Og Lake Tahoe hver med sine safir blå fargetoner ble mer rett på og mindre flatere enn før
cascade_falls_057_06222016 - vår lille vandring fest stoppet her for en rask pause for å beundre utsikten over cascade lake og lake tahoe På Cascade Falls Trail
cascade_falls_074_06222016 - ved å nå toppen av klatre På Cascade Falls Trail, så vi denne pole på en sti veikryss, som indikerte at vi skal ta til venstre for å stige ned mot Cascade FallsCascade_Falls_075_06222016 - Kontekst Av Mamma etter spur stien til randen Av Cascade Falls som det kort svingte frem og tilbake gir mer delvis utsikt Over Cascade Lake før endelig ankommer randen av fossen
cascade_falls_078_06222016 - endelig på randen av cascade falls hvor en fyr ikke hadde så mye frykt for høyder og Faktisk Kryptert Nærmere sliding creek't have as much of a fear of heights and actually scrambled closer to the sliding creek
Cascade_Falls_095_06222016 - Ser mot bunnen Av Cascade Falls fra våre prekære utsiktspunkter rett ved fossen' brink' brink
Cascade_Falls_100_06222016 - jeg la merke til dette ensomme huset på den sørlige bredden av elven. cascade lake, og jeg lurte på om denne eiendommen eieren var den viktigste grunnen til at sanksjonert tilgang til bunnen av cascade falls var forbudt (som kartet Mitt Viste At Det Var En Vei Som Faktisk Gikk Dit Fra Hwy 89)
cascade_falls_103_06222016 - en annen titt Mot Cascade Lake fronting Lake Tahoe fra randen Av Cascade FallsCascade_Falls_108_06222016 - Ser videre i oppstrøms retning mot mer granitt villmark, men når Vi hadde vår fylle Av Cascade Falls, svingte vi til høyre ved stien krysset og ledet tilbake ned mot Bay View Campground
cascade_falls_126_06222016 - på returturen fulgte jeg en av de falske stiene (håper på En Sanksjonert Måte Å Nå Foten Av Cascade Falls) og Endte I Stedet Med Denne Vinklede Toppen Ned
Cascade_Falls_132_06222016 - turen tilbake til Bay View Campground fra Cascade Falls var like naturskjønn og interessant som på vei opp
Cascade_Falls_137_06222016 - Mamma og familien som var på tur med oss å komme forbi denne smale hylle delen Av Cascade Falls Trail På retur fottur
Cascade_falls_140_06222016 - en annen delvis titt tilbake på cascade falls på retur fottur
Cascade_falls_147_06222016 - fortsatt fortsetter med retur fottur fra cascade falls som solen var falming fortCascade_Falls_149_06222016 - Gjør det tilbake ned til skogkledde delen som nedstigningen bunnet ut og vi var nær Bay View Campground
Cascade_Falls_151_06222016 - Endelig tilbake på trailhead på bay view campground complex etter 90 minutter på stien. Dessverre, mygg var også venter på å få sine potten skudd på oss

vi kjørte Til Cascade Falls Fra South Lake Tahoe så vi vil beskrive ruten derfra.Fra Hwy 89 og Hwy 50 krysset i krysset Mellom Lake Tahoe Blvd Og Emerald Bay Rd I South Lake Tahoe, dro vi nordover På Hwy 89 (Emerald Bay Rd) for de neste 7,5 miles.

som brakte oss til avkjøring For Bay View Campground til venstre (rett overfor parkeringsplassen For Inspirasjon Punkt).

Når vi var I Bay View Campground complex, fulgte vi skiltene og tok hovedveien helt til den fjerne enden av campingplassområdet, hvor det var noen begrenset dagbruk og trailhead parkering. jeg kan lett se dette mye å fylle opp raskt, så kanskje vi var heldige å ha fått en så sen start (nesten 5pm) hvor mange folk allerede forlot stien og kom tilbake til leiren eller på vei til noen middagssteder i byen. Uansett tok denne stasjonen oss ca 25 minutter når du teller trafikkforsinkelser (på grunn av veiarbeid) samt trafikken langs denne veien(for ikke å nevne det lange trafikklyset På Emerald Bay Rd / Lake Tahoe Blvd-krysset).

Forresten, Inspiration Point hadde en praktisk parkeringsplass samt en rekke utsikt og fortolkende skilt med utsikt Over Emerald Bay fra høyt oppe over sine sørlige bredder. Vi brukte faktisk litt tid på å sjekke ut denne utsikten før vi krysset Hwy 89 og gikk helt inn I Bay View Campground complex for å starte fotturer.

og det Var På Inspiration Point at vi tilfeldigvis møtte en familie som overhørte at vi skulle på denne fossen, og de ba om å bli med oss. Tenk deg at denne turen er deres første gangs opplevelse, Og Det gjorde Mamma og jeg lurer på om denne opplevelsen kan ha gjort dem livslange Naturelskere mer villige til å forlate bilen og faktisk gå en tur for en mer nedsenkende opplevelse!Til slutt, For noen geografisk sammenheng, South Lake Tahoe var 62 miles (ca 90 minutters kjøring) sør For Reno, Nevada, 104 miles (2 timers kjøring) øst For Sacramento, 139 miles (under 3 timers kjøring) nord For Mammoth Lakes, 188 miles (ca 3,5 timers kjøring uten trafikk) Fra San Francisco, og 443 miles (7.5 timers kjøring) nord For Los Angeles.

Finn Et Sted å Bo

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

høyre til venstre feie Av Cascade Falls deretter panorering opp mot Cascade Lake Og Lake Tahoe deretter zoome inn Og panorering tilbake Opp Cascade Falls

Alternativ synspunkt Cascade Falls’ profil samt en titt mot cascade lake og lake tahoe

relaterte topp 10 lister

ingen innlegg Funnet

turplanleggingsressurser

nærliggende overnattingssteder

Booking.com

Booking.com Anmeldelse: Er Det Legit Eller En Scam?

Utvalgte Bilder og Attraksjoner i Nærheten

Emerald_Bay_011_06222016 - Rett over Hwy 89 fra Bay View Campground Var Inspiration Point, som var et veldig populært sted å kikke over Emerald Bay delen Av Lake Tahoe
rett over hwy 89 Fra bay view Campground Var inspiration Point, som var et veldig populært sted å kikke over emerald bay delen av lake tahoe
south_lake_tahoe_006_06232016 - Det var omtrent en 25-minutters kjoretur Fra South Lake Tahoe til Cascade Falls Trailhead Ved Bay View Campground. Mens South Lake Tahoe hadde byen, gambling og innsjoen, Var Cascade Falls en fin flukt Det var omtrent en 25-minutters kjoretur Fra South Lake Tahoe til Cascade Falls Trailhead Ved Bay View Campground. Mens South Lake Tahoe hadde byen, gambling, og innsjøen, Cascade Falls var en fin flukt

: south lake tahoe, lake tahoe, eldorado, national forest, el dorado, emerald bay, california, nord-california, sierra nevada, foss, cascade lake, hwy 89, bay view, inspiration point

Besøkende Vurderinger av Denne Fossen:

Ingen brukere har sendt inn en skrive-opp/gjennomgang av denne fossen

Har du vært på en foss? Send inn en skrive opp / gjennomgang og dele dine erfaringer eller inntrykk

Gjennomgå En Foss

Nærmeste Fossefall

Waterfaller Nyhetsbrev

Waterfaller Nyhetsbrev er der vi kuratere vell av informasjon På World Of Waterfalls hjemmeside og levere den til deg i bite-sized biter i innboksen din. Du får også eksklusivt innhold som…

• Waterfall Wednesdays
  • Insider Tips
  • Bruker-innsendt Waterfall Skrive Opp I Måneden
  • og de siste nyhetene og oppdateringene både på nettsiden så vel som rundt den fantastiske verden av fossefall

Abonner På Waterfaller Nyhetsbrev og gi Meg Waterfall Wednesdays!

Prosessen med Hvordan Jeg Tjener Inntekt Dele Min Lidenskap Gjennom Levde Erfaringer