recenzie: Voyager (Outlander #3) de Diana Gabaldon

X

am înțeles!

reclame

În această dimineață am terminat a treia tranșă din seria Outlander, Voyager de Diana Gabaldon.

sunt atât de multe lucruri care se întâmplă în această carte, încât este greu să știi de unde să începi! Reader fi avertizat, dacă nu ați citit cărțile până acum acest post ar putea conține spoilere. Deci, dacă nu vrei să știi ce se întâmplă, atunci nu mai citi acum.

deci, să începem cu elementele de bază….Voyager preia în cazul în care Dragonfly în Amber (Cartea II) pleacă, cu realizarea că Jamie nu este mort și Claire a plecat cu un mare semn de întrebare….ce să faci în continuare?

Voyager merge cam încet la început ca în orice poveste epică, scriitorul are datoria de a reaminti cititorilor fideli unde a rămas cartea de procedură și Gabaldon face asta prin prinderea lentă a vieților (20 de ani mai târziu) ale lui Claire, Jamie, Frank, Rodger și Brianna și Lord Grey.

unii oameni susțin că cartea a II-a a fost cea mai puțin atrăgătoare din serie, în timp ce alții spun că cartea a III-a a fost…nu pot decide, ambele cărți au fost o luptă pentru mine în unele moduri și din diferite motive, deși am favorizat Voyager mai mult decât DIA. Mi-a plăcut cum viețile personajelor au culminat împreună la jumătatea drumului. Am crezut că Gabaldon a făcut o treabă grozavă îmbinând toate viețile și poveștile împreună și a făcut-o destul de repede toate lucrurile având în vedere.

iată rezumatul de la Shelfari:

povestea se concentrează pe o asistentă medicală din secolul 20 (Claire Randall Fraser) și soțul ei scoțian din secolul 18 (Jamie Fraser) și se află în Scoția, Franța și America.eroina bestsellerului Outlander, Claire, se întoarce în Voyager ca mamă la Brianna Ellen Randall și trăiește în Boston în anul 1965. Romanul precedent, Dragonfly in Amber, s-a încheiat cu Claire și Brianna care se confruntă cu adevărul adevăratului tată al Briannei, Jamie Fraser, și călătoria lui Claire prin timp. În Voyager, Claire și Brianna urmăresc viața lui Jamie de la bătălia de la Culloden în timpul ridicării scoțiene. Descoperirea lui Jamie a supraviețuit masacrului care a anunțat distrugerea multor clanuri din Scoția o trimite pe Claire înapoi în cercul de piatră care a aruncat – o pentru prima dată în timp-cu douăzeci de ani înainte.Voyager este o poveste emoționantă despre doi îndrăgostiți care se găsesc din nou, se îmbarcă într-o călătorie plină de pericole în largul mării și pericolul constant al trecutului lui Jamie care îi ajunge din urmă. Fiind a treia din ceea ce este acum o serie de șapte cărți (potrivit autorului, va exista o carte 8, posibil o carte 9) a lui Claire Randall Fraser și a soțului ei Highlander Jamie, povestea este un pas integral într-o poveste bestseller și surprinzător de bogată, care se întinde de la răscoala scoțiană din 1745, până la Revoluția Americană.

deși au existat câteva momente în poveste, Deși cu care m-am luptat, dar peste toată cartea m-a lăsat agățat în suspans și gata cu nerăbdare să încep următoarea carte. Cele mai multe dintre luptele mele a venit cu reconsiling de 20 absența an între Jamie și Claire și unele dintre setarea/peisaj.

să-i fac pe toți să călătorească în Indiile de Vest a fost o dinamică mixtă pentru mine. Inițial am crezut că a fost o poftă de mâncare complot bun și din moment ce lângă Victorian/Istorie gotică următoarea mea perioadă fav este Aventurile coloniale britanice (adică; pericol și pirați pe mările exotice mari din Caraibe). Așa că am fost încântat când au făcut naviga spre vest, dar apoi m-am gândit ca și cum aș fi rău de mare până când au ajuns pe insule! Pe lângă faptul că Jamie era bolnav în fiecare minut din timpul petrecut în străinătate, epidemia tifoidă și rănile și descrierea generală a condițiilor de viață și a umflăturilor mărilor au fost suficiente pentru a mă face să-mi doresc să fiu rău de mare! M-am bucurat când au ajuns în cele din urmă țărm, călătoria a luat mult timp pentru mine, da, știu că a fost ideea, dar încă….Eram atât de obosit de navă când au aterizat, încât eram într-adevăr gata să trec la altceva.celălalt lucru care a fost ciudat pentru mine a fost sfârșitul, știu că Caraibe a fost tot comerțul cu sclavi și cultura africană, dar finalul în care Claire și Jamie aici vocea lui Brianna prin ‘văzătorul’ (Margaret) și toți sclavii și vrăjitoria lor a fost un pic cam mult pentru mine–autentic pentru a fi sigur, dar am fost cam pierdut pentru un minut în ultimele câteva capitole. A trebuit să mă întorc și să recitesc ce se întâmplă, deoarece nu sunt foarte familiarizat cu cultura africană și istoria voodoo/vrăjitoriei, m-am simțit pierdut și confuz spre sfârșit. Am fost, de asemenea, confuz de toate țopăit Insula, toate culturile (Chineză, Africană, spaniolă, scoțian, engleză, franceză, olandeză…lista poate continua)–nu a fost doar o mulțime întâmplă cu totul și apoi reapariția Geilie cu toate vrăjitoria și chestii de călătorie în timp–capul meu a fost filare până la sfârșitul anului să dau totul. Încă nu sunt sigur dacă am rezolvat totul sau nu. Nu a fost doar atât de mult să se ghiftui în carte cred că a fost un pic copleșitoare pe toate conturile–bun, dar încă copleșitoare.cred că cel mai mare lucru cu care m-am luptat au fost personajele, trecerea și schimbarea care vine cu timpul și cum afectează oamenii și relațiile lor.

așa cum am menționat mai devreme într–una din postările mele din DIA (cartea a II-a), m-am luptat când Claire a făcut sex cu regele-moral m-a deranjat indiferent de motivele ei. La fel și cu căpitanul Randall, am simțit că întregul său personaj nu era răscumpărabil și m-a deranjat că Gabaldon a încercat să arate că părți din el erau încă ‘umane’. Acestea fiind spuse, în Cartea a III–a am simțit că am împăcat o mulțime de sentimente pe care le-am avut despre personaje și alegerile lor-serios până la sfârșitul cărții a III-a, eram epuizat emoțional.

crearea de personaje la care publicul se poate raporta este cu adevărat ceea ce face diferența între o poveste lizibilă și o poveste memorabilă. Găsirea în personaje și formarea acestor conexiuni este esența literaturii….nu numai că poți să te identifici cu protagonistul, ci și cu răufăcătorii și să găsești calități pe care îți dorești sau îți dorești să le împărtășești este cheia conectării poveștii cu cititorii săi–a fi capabil să te raportezi la personaje și experiențele lor este atât de important și aici cred că Gabaldon arată ceea ce face seria Outlander diferită de alte povești de romantism și aventură–aici personajele sunt reale în noi.

când Claire află că, în absența ei, Jamie nu a ‘trăit ca un călugăr’ și, de fapt, s-a căsătorit din nou…am fost puțin mai mult decât deranjat. Nu că m-am așteptat ca el să nu facă aceste lucruri, dar ceva despre știind că el a găsit alte femei să aibă grijă de (poate nu dragoste, dar dorința de cel puțin) ma deranjat. La fel ca Claire, a trebuit să lucrez prin ea și să raționalizez atât perspectivele și sentimentele lui Jamie, cât și Claire, de a fi jefuit de o viață împreună timp de 20 de ani.

știind că Jamie fusese cu alte femei, căsătorindu–se și chiar având un alt copil părea o trădare pentru Claire și memoria ei-cumva o încălcare a iubirii lor. Mă pot referi la furia și frustrarea lui Claire pentru situația ei, dar în cele din urmă, a trebuit să raționalizez sentimentele de furie ca Claire. Cred că Gabaldon face o treabă grozavă luând-o pe Claire prin diferitele sentimente și emoții pentru a ajunge în cele din urmă la întrebarea finală–în cele din urmă contează cu adevărat ce s-a întâmplat în trecut? De ce întrebați ‘dacă acest lucru, atunci că’, sau întreb dacă ceva au fost different….it e inutil să fie supărat peste ceva ce nu poate fi schimbat, ea ca Jamie trebuie să trăiască cu alegerile lor și să se uite la viitorul lor împreună, mai degrabă decât trecutul lor. Cred că Claire a rezumat cel mai bine când l–a citat pe A. E. Houseman:

opriți-vă lângă piatra funerară/ inima nu se mai agită/ și spuneți că băiatul care v-a iubit/ a fost cel care și-a ținut cuvântul

cred că atunci și eu am împăcat în sfârșit trecutul și viețile-după aceea a fost ușor să ierți și să uiți și să-ți dai seama că dragostea lor era tot ce conta, nimic altceva.

celălalt obstacol dificil de depășit a fost întunericul și misterul vieții lor…..20 de ani și să se fi cunoscut odată atât de bine–se întâlnesc din nou ca străini. Claire știe Jamie a fost multe lucruri și mulți oameni din timpul lor împreună și fiecare au trăit o viață în timp ce continuă să se iubească. În unele privințe, acest lucru este interesant și vă place să cunoașteți pe cineva din nou–un alt mister pentru a vă menține agățat ca să spunem așa. Dar, la fel ca Claire și Jamie, M-aș putea referi cu ușurință la trepidarea lor. A existat o scenă care mi–a ieșit în evidență ca fiind momentul în care amândoi și–au dat seama că, deși se cunoșteau bine, timpul trecuse și îi schimbase pe amândoi și că vor exista întotdeauna părți din viața și ființa lor pe care niciunul nu le va cunoaște, un întuneric în fiecare dintre ele pe care s-ar putea să nu-l cunoască sau să-l atingă-doi oameni separați, poate străini unul de celălalt-dar totuși, în cele din urmă, se cunosc bine și asta este tot ce au nevoie.Jamie și Claire sunt încă în Edinburgh și tocmai s-au întâlnit cu Sir Percival la han…stau în pat vorbind încercând să se familiarizeze unul cu celălalt. Claire îi spune lui Jamie despre slujba ei în anii 1960, este chirurg. Jamie observă ea este foarte mult ca un cuțit:

‘nu, un cuțit este verra mult ceea ce ești, acum cred că în cazul în care. O teacă inteligent lucrat și cel mai superb pentru a vedea…dar oțel călit pentru un miez și o margine ascuțită rău cred…nu fără inimă nu vreau să spun. Nu niciodată asta. Dar poți fi nemilos Sassenach puternic atunci când este nevoie de voi.

mi-am dat seama destul de brusc de ce a văzut atât de clar ceea ce Frank nu văzuse deloc. Și tu o ai și ai nevoie de ea. De multe ori.

‘m-am întrebat, m-am întrebat adesea dacă aș putea să chem acea margine în serviciul meu și să o învelesc din nou. Căci am văzut un mare număr de oameni întărindu-se în acea chemare și oțelul lor putrezindu-se în fier plictisitor. Și m-am întrebat de multe ori am fost maestru în sufletul meu sau am devenit sclavul propriei mele lame? M-am gândit la asta din nou și din nou…că mi-am tras sabia prea des și am petrecut atât de mult timp în slujba conflictelor încât nu mai eram potrivit pentru relațiile umane.

‘ nu te pot vedea ca pe o brută’

‘îl cunosc pe Sassenach. Și este că voi nu mă puteți vedea, astfel încât să-mi dea speranță. Căci Eu sunt-și știu asta – și totuși poate … tu ai asta-puterea. Îl aveți și sufletul vostru. Deci, poate propria mea fi salvat’.

De ce această scenă mi-a ieșit în evidență ca un moment de calcul tăcut a fost că amândoi văd cât de perfect făcuți unul pentru celălalt sunt. Deși s–au schimbat foarte mult față de timpul petrecut împreună cu 20 de ani înainte, ambii se recunosc în esență pentru ceea ce sunt amândoi–sunt amândoi puternici și se înțeleg reciproc-făcuți unul pentru celălalt și din această cauză relația lor va supraviețui și va înflori într-un mod pe care Claire și Frank nu l-au făcut niciodată. Claire și Frank nu au crescut împreună, nu s-au înțeles reciproc și, în cele din urmă, nu au fost potriviți unul pentru celălalt sau fericiți. Această scenă are loc mai devreme în carte și mai târziu este reînființată mai târziu, când Lord Grey și Claire vorbesc despre a iubi pe cineva atât de rău și de a-și dori atât de mult să fie persoana potrivită doar pentru a realiza că nu este:

„știi-” a început… ” știi ce înseamnă să iubești pe cineva și niciodată-niciodată!- să le poți oferi pace, bucurie sau fericire? Să știi că nu le poți da fericire, nu din vina ta sau a lor, ci doar pentru că nu te-ai născut persoana potrivită pentru ei?’. M-am așezat liniștit văzând nu lui, dar un alt chip frumos; întuneric nu este corect. Nu simt respirația caldă a nopții tropicale, ci mâna înghețată a unui bobinator din Boston…doar pentru că nu te-ai născut persoana potrivită pentru ei…știu că am șoptit…I-am spus lui Frank-lasă-mă. Dar el nu a putut merge, nu mai mult decât am putut să-l iubesc pe bună dreptate, au găsit meciul meu în altă parte.

deci, chiar dacă a existat un astfel de decalaj imens de timp și re-aquainted pentru Claire și Jamie să vină la termeni cu–o mulțime de schimbări și Bagaje în viața lor de la alegerile pe care au avut de a face–nu a existat niciodată o chestiune de dragoste, au fost făcute pentru fiecare alte și toate vor fi într–un fel bine-ei vor re–învăța reciproc și să se ocupe de orice probleme din trecut și întrebări au-împreună. Deci, la fel ca Claire și Jamie până la sfârșitul cărții, am acceptat mai degrabă ceea ce s-a întâmplat în ultimii 20 de ani.

am simțit, de asemenea, că Lord Grey a făcut multe în ceea ce privește diminuarea răului căpitanului Randall. La sfârșitul DIA (cartea a II-a) mă simțeam de parcă îi uram pe toți militarii regali :). Grey pentru mine a fost foarte mult ca ceea ce Randall ar fi trebuit să fie–un fel, respectabil, loial, domn onorabil și ca Randall, el a fost, de asemenea, gay, dar nu s-ar forța pe o altă persoană. Personajul lui Grey a demonstrat cât de diferit ar fi trebuit să fie Randall și a arătat cititorului că, deși ambii erau bărbați asemănători, erau foarte diferiți, ceea ce ne amintește că individul și alegerile lor sunt cele care fac omul sau personajul. În plus, având ochiul lui Randall ciugulit de păsări a fost un sfârșit destul de potrivit pentru personajul său, dacă mă întrebați :).

au fost atât de multe despre care am putut scrie și pe măsură ce am citit această serie au existat atât de multe gânduri și întrebări care mi—au apărut pe măsură ce am citit-aș putea umple cu ușurință un roman din discuțiile despre această serie. Ceea ce este o surpriză plăcută pentru mine că nu mă așteptam la acest grad de reflecție, literatură provocatoare de gândire când am luat seria…deși mă bucur că am făcut-o și sunt fericit să spun că nu este copleșitoare și grea. Mi-am promis o pauză de la Highland adventures după această carte pentru a citi altceva, dar nu mă pot rupe–mai ales că cartea a III-a a lăsat destul de mult un cuier de stâncă la sfârșit….Pur și simplu trebuie să citesc mai departe!

mă întorc în Highlands pentru mai multă dragoste, fantezie, mister și aventură epică!!

provocare / rezumat carte:

carte: carte: Voyager (Outlander #3) de Diana Gabaldon

• Ediție Kindle
  • publicat (publicat pentru prima dată în 1993)
  • ASIN B000FC2L1E

această carte contează spre: 2011 Outlander Series Reading Challenge

• găzduit de: cățea lit
  • cărți pentru provocare completat: 3/7

recomandare: 4 din 5

gen: ficțiune istorică, fantezie, romantism, istoric-romantism

linii / citate memorabile:

sunt unii oameni destinați unei mari sorți sau pentru a face lucruri minunate lucruri? Sau doar se nasc cumva cu acea mare pasiune — și dacă se găsesc în circumstanțele potrivite, atunci se întâmplă lucruri? Este genul de lucru pe care îl întrebați…

reclame

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *