Articles

26 Jan Verdens Beste Kongen Laks Lokke

Skrevet på 10:14hin – Mark Blogg -, Kongen Laks, Laks Fiskebymark Glassmaker

kwikfish

Svaret Uten Spørsmål: Luhr jensens’ kwikfish!

kenai king

For alle som har fisket Kenai for kongelaks, bør Navnet Kwikfish definitivt ringe en bjelle. Mange sportsfiskere som har landet sytti, åtti og selv nitti pund kong laks vil peke på denne magiske lokke som nøkkelen til deres suksess. Så hva er så spesielt med disse malte 3-5 tommers bananformede plastbitene? Godt spørsmål. Uansett hva det er, de gjør king salmon gå gale. De lokke fram den mest voldelige streik levert av Noen Alaska spillet fisk. Jeg har sett fiskeguider bokstavelig talt gråte når de har mistet sin favoritt Kwikfish og sannheten blir fortalt at jeg har kommet ganske darn nær å kaste en tåre eller to selv. Dette er virkelig spesielle lokker. Så hvorfor bekymre deg for å miste noen hvis du bare kan kjøpe mer i butikken? Det er bare ikke så enkelt, bare 1 i 50 er virkelig » spesiell.»

Å Finne den «spesielle lokke» Er ingen enkel oppgave. I den konkurransepreget verden av profesjonell guiding, hvert minutt brukt eksperimentere med uprøvd takle er verdifull tid potensielt bortkastet. Utvikle en solid linje opp av påvist fisk fange Kwikfish er vanskelig nok å montere og enda vanskeligere å beholde. Hver tur er et eventyr alle sine egne og en million ting kan skje: både gode og dårlige. Jeg har gått uker uten å komme nær å miste noen «A-Team» lokker og til tider synes de å bare fordampe inn i elva. Forrige sesong, jeg mistet mine to favoritt kwikfish til snags i nedre Kenai, BÅDE på den siste dagen av kongen sesongen! Den eneste silver lining til å miste noen plugger til elva er det faktum at det gjør at du utvikler nye. Det er alltid som håper at du oppdager den mest dødelige Kwikfish noensinne. Det minner meg om den beryktede Willy Wonka Sjokolade Barer. Å åpne Ny Kwikfish er som å finne den magiske gullbilletten: det er nøkkelen til king salmon nirvana.

Historien Om Luhr Jensen Kwikfish er forankret I Stillehavet Nordvest og tidlig laksefiske På Vestkysten. Veteran guider på etasjer elver som Sacramento og Columbia raskt oppdaget unektelig konsistens Kwikfish syntes å ha i å gjøre laks streik. Banan formet lokke ble faktisk opprettet I Windsor Ontario Canada og sannsynligvis forledet gjedde, walleye og Muskie før slutt migrere vest. Det Var Pacific Northwest laksefiske ikoner Som Clancy Holt Og Buzz Ramsey som innovert Kwikfish og dens bemerkelsesverdig utvikling som en laks killer. Ett spill skiftende endring til lokke var tillegg av en sardin filet til magen. Dette viste en stor lokke til en legende i laks verden. En godt velstelte stykke sardin kjøtt er festet til undersiden av en kwikfish ved hjelp av tråd eller gummistrikk. Resultatet er en visuell og aromatisk attraksjon som selv den mest pirkete laksen ikke kan motstå.

På Kenai, Kwikfish er ofte brukt i forbindelse med En Luhr Jensen jet dykker, en plast romferge ser enhet som når den holdes oppover elven mot strømmen, vil dykke dypt og sant; slik at kwikfish å invadere selv de mest dype og raske strømmer som elva holder.

Mens Kwikfish er svært effektiv å fiske, de er en lokke som tar stor tålmodighet å fiske og med mindre innstilt riktig disse lokker vil bare rett og slett ikke fungere. Selv Den nye pre-tuned Kwikfish X-serien krever ofte en viss grad av tinkering for å gi ønskede resultater. På Kenai, vi har bare lov til å bruke en enkelt krok og den opprinnelige Kwikfish er satt opp med to tripler. Fjerne den opprinnelige og legge til en enkelt krok påvirker balansen av lokke og mange bare wont tune riktig etter endring. Et nummer vil ganske enkelt ikke løpe rett ut av boksen, uansett hvor mye tuning du bruker.

jeg trenger ikke komme langt inn i min minnebank for å fortelle Noen veldig interessante Kwikfish-historier fra denne siste sesongen alene:

Min Mor og Min Svigermor

momlagt merke til umiddelbart som hennes stang spissen rykket ut av rytmen. Under Oss på Kenai ‘s overflate brøt en liten ørret samtidig vann. En annen aggressiv regnbue hadde angrepet En Kwikfish nesten samme størrelse. Da jeg ba henne om å hente denne ikke-målarten for utgivelse, fokuserte jeg igjen min oppmerksomhet på de tre gjenværende stengene som alle leverte sine tilbud til den viktigste delen av hullet. Jeg var fullt forventer noe skal skje, men jeg aldri forventet hva som skjedde neste. Jeg husker først høre flettet Tuf Linje helle av en snelle. Men hvor kom det fra? Min mor hadde en åtte tommers ørret på og alle tre gjenværende stenger var i vanlig skue og hadde ingenting. Da kunne jeg se moren min gripe hjulet med ekstra intensitet og stangen steilet med kraft. Jeg kan bare gjette at mens reeling hennes ørret i, det kom av, og deretter mens du henter Kwikfish, et hav lyse 40lb kongen angrepet den. I tjue år med guiding har det aldri skjedd før.

En annen konge

Med Min Svigermor (Nova) her for hele juli måned, tenkte jeg å få henne ut på elva for å fange en konge ville være noe problem. Med vår travle timeplan og en relativt tøff konge sesong, var tiden svingete ned på målet mitt. I midten av juli, stjernene justert, eller skal jeg si skyene. Jeg nyter en regnfull ettermiddag med sockeye fiske med min venn Dan og elva forholdene for øyeblikket var ideelle. Fisk stiger over hele elva, både sockeye og king salmon, og det var bare en fishy følelse til dagen. Med våre grenser for sockeye rengjort og i kjøleskapet bestemte vi oss for at Det var en perfekt tid å få Nova en konge. For å sikre at de biter, testet vi et godt hull bare nedover elven fra hytta. Sikker nok, vi hektet to konger på to påfølgende pass, både På Kwikfish. Vi mistet den ene og landet raskt og slapp den andre. Vi kjørte deretter tilbake til banken For Nova. Hun hadde sitt regnutstyr på i sekunder, og før vi vet det, kjemper vi i en kraftig regnstorm med en ekte brute. Endelig ca 45 minutter senere var vi tilbake på huset og tok bilder Med Nova ‘ s 45lb (beklager Mamma) hog. Fisken knuste en av Mine favoritt Kwikfish ikke mer enn 3 sekunder etter at den slo vannet.

På den doble

dobbelt opp!

Dobbel hook ups for kong laks er ikke veldig vanlig. Gitt det skjer, men sjelden skjer det mens du troller tilbake. Dette er fordi det første du gjør er å få noen andre linjer ut av vannet for å unngå floker. Denne dagen startet med all spenningen og entusiasmen til en annen juli morgen. Oftere enn ikke, de første 30 minuttene av turen gir mesteparten av handlingen, og det første passet er ofte det beste passet på dagen. Jeg møtte Tom Og hans kone Kathy sammen med sin gode venn Keith ved lanseringen like før seks om morgenen. Jeg ser alltid frem til å fiske Med Tom som han og hans venn Keith er både dyktig jegere og jeg elsker å høre om sine årlige jaktopplevelser. Da vi slo oss inn i et utvalgt sted for å begynne dagen, så vi alle våre mobiltelefoner til min leste 6: 00 rett opp. Vi satt ut alle linjene perfekt og var alle fiske i mindre enn 30 sekunder. På mindre enn et minutt, vi var sidelengs med to hav fersk førti pund kong laks rive av linjen i motsatt retning. Som vi vippet og vevde gjennom steinblokker og grovt vann, vi klarte å netto både fisk i neste mil av elva. Med to identiske konger som lå på føttene ved 6:15, lo vi alle som små barn. Forteller den raske brannhendelsen, vi hekta den første fisken med stangen i bakholderen. Som det flatet ut og jeg ropte ut, » der går du … reel em in !, «en andre stang doblet over nesten umiddelbart. Det hele endte med en fantastisk mann-kone «double hook-up» som fortsatt er en av de mest minneverdige starter av hele min guiding karriere.