Disney Hedbans brætspil anmeldelse og regler

et stykke tid tilbage tog jeg et kig på Hedbans for voksne. Mens spillet kan få dig til at se lidt latterligt ud, blev jeg glædeligt overrasket over spillet. Det var langt fra perfekt, men det var en fornøjelig oplevelse, hvis du vil have et spil, der er let at spille og ikke meget seriøst. At være en fan af Disney, da jeg fandt Disney Hedbans i thrift store for $1, måtte jeg give spillet en chance, da det kunne overraske mig som Hedbans for voksne gjorde. Disney er et sjovt lille familiespil lavet til Disney-elskere.

Sådan spiller Du Disney H2>

opsætning

bland kortene og læg dem med forsiden nedad i midten af bordet. Hver spiller tager et pandebånd og placerer det på hovedet. Et kort gives med forsiden nedad til hver spiller, og de placerer det på deres pandebånd uden at se på kortet. Hver spiller tager tre Mickey chips og en prøve spørgsmål kort. Den yngste spiller kommer først.

afspilning af spillet

en spiller begynder deres tur ved at vende over timeren. Spilleren begynder at stille ja eller nej spørgsmål forsøger at finde ud af identiteten af kortet på deres pandebånd. De andre spillere vil besvare spørgsmålene med enten “ja”, “nej”, “kunne være”og” jeg ved det ikke”. Spilleren kan fortsætte med at stille spørgsmål, indtil timeren løber ud.

kort fra Disney-kort
denne afspiller har kortet til sting. Spilleren ønsker måske at stille spørgsmål om, hvorvidt deres karakter er et menneske, hvis deres karakter er blå, etc.

Når en spiller mener, at de kender kortets identitet på deres pandebånd, kan de gætte. Hvis spilleren tager fejl, sker der intet, og spillet fortsætter som normalt. Hvis spilleren har ret, fjerner de kortet fra deres pandebånd og slipper af med en af deres Mickey-chips. Spilleren placerer et andet kort på deres pandebånd uden at se på det. Hvis der stadig er tid tilbage, kan spilleren begynde at stille spørgsmål til det nye kort.

Hvis en spiller ikke tror, at de vil kunne finde ud af deres kort, kan de slippe af med kortet og tegne et nyt kort. Spilleren skal dog tage en Mickey-chip fra midten af bordet.

vinde spillet

den første spiller til at slippe af med alle deres Mickey chips først vinder spillet.

vindende Disney-Spil
denne spiller er blevet af med alle deres Mickey-chips og har således vundet spillet.

mine tanker om Disney Hedbans

Hvis det ikke allerede var indlysende, er Disney ikke et spil, som du tager meget alvorligt. Uden selv at bringe det mærkelige hovedbeklædning op, vil Disney Hedbants ikke være for den seriøse gamer. Hvis du er den type gamer, der ikke kan gøre narr af sig selv, vil du sandsynligvis ikke have det sjovt med Hedban. Disney er den type spil, du spiller for at have det sjovt i stedet for at fokusere på at prøve at vinde spillet.mens Disney aldrig bliver forvirret for et meget strategisk spil, er der mere strategi til spillet, end du ville forvente. Mens du bare tilfældigt kunne komme med spørgsmål at stille, er et godt sæt spørgsmål til at indsnævre de mulige muligheder virkelig nyttigt i spillet. Jeg kan virkelig godt lide mekanikeren “20 spørgsmål”, hvor du bruger dine spørgsmål til at hjælpe med at indsnævre din identitet. For eksempel at finde ud af, om du er et menneske, dyr eller objekt, hjælper virkelig i spillet. Et andet godt spørgsmål at stille er, om dit kort er fra en Disney-eller billedfilm på grund af fordelingen af kort i spillet (mere om dette senere). Mens der er held med at få en karakter, som du faktisk kender, spillere, der stiller gode spørgsmål, kan få en klar fordel i spillet.

ligesom med det normale Hedbans-spil er der øjeblikke, der kan være ret sjove i Disney-Hedbans. Uden at vide, hvilket kort der er på deres hoved, kan spillerne stille nogle sjove spørgsmål baseret på karakterkortet på deres hoved. Især et øjeblik, der var virkelig sjovt, var, da en spiller satte Dopey-kortet på deres pandebånd, og alle begyndte at grine. Dette skyldes, at kortet var ret passende for spilleren. Spilleren spekulerede på, hvad der var så sjovt, og da de fandt ud af deres kort, begyndte de også at grine.

at være fan af Disney og have set alle de teatralsk udgivne Disney Animation Studio film jeg var interesseret i at se, hvor godt jeg ville gøre i spillet. Selvom jeg ikke ville kalde spillet særligt vanskeligt, vil jeg sige, at Disney er et spil, der stærkt favoriserer folk, der har set alle de mest populære Disney-film. Kortene favoriserer betydeligt nyere film, hvor de eneste kort fra ældre Disney-film er de meget genkendelige hovedpersoner. Efter at have set alle de teatralske Disney-film vidste jeg faktisk ikke engang alle tegnene, da jeg ikke anede, hvem Silvermist var (fra Tinkerbell-filmene). Ellers genkendte jeg alle de andre tegn, men jeg ville nok ikke kunne nævne dem alle.Disney er et spil, som jeg tror, at børn faktisk kan have en fordel i forhold til deres forældre i. Mens voksne vil være bedre til at stille gode spørgsmål for at indsnævre deres identitet, børn er mere tilbøjelige til at være bekendt med mange af de tegn, der findes i spillet. Medmindre du er en diehard Disney fan, tror jeg, du vil have problemer med at huske navnene på nogle af de tegn, der er inkluderet i spillet. For at være mere tilgængelig for yngre børn indeholder hvert kort to identifikatorer, hvor det ene er tegnets navn, mens det andet er et generisk ord, der kan knyttes til karakteren. Mens dette var beregnet til yngre børn, Jeg kan se en hel del voksne, der drager fordel af at bruge den lettere identifikator til en hel del af kortene.

da jeg var Disney, var jeg faktisk ret overrasket over, hvor mange af kortene der er til tegn. Det er klart, at Disney ejes af Disney, men næsten halvdelen af kortene er dedikeret til kun et par film. Med otte kort (over 10% af de samlede kort) dedikeret til Toy Story føltes det som om næsten alle tegn, der taler i Toy Story-franchisen, har et kort i spillet. Jeg gætter på, at dette blev gjort, da Billedkarakteren sandsynligvis er mere kendt for børn, men jeg ville ønske, at en større procentdel af kortene var fra Disneys lineup, eller i det mindste kunne billedkortene have været spredt blandt flere af deres film.

Jeg er nødt til at give Spin Master kredit for Disney ‘ s komponenter. Du får bare kortene, pandebånd, og chips, men den lille ekstra indsats, der er lagt i dem, er rart. Mens de måske får dig til at se latterlig ud, kan jeg virkelig godt lide tilføjelsen af Mickey ears til pandebåndene. Chipsene, der er formet som Mickey heads, er også dejlige. Mens jeg ville ønske, at spillet ville have haft nogle flere kort, 78 kort er en anstændig mængde kort, der skal vare i en anstændig mængde spil. Sandsynligheden for, at du husker alle kortene, er også usandsynlig, så du kan afspille kortene igen og stadig have det sjovt. Jeg ville ønske, at der var flere kort, men da brug af de samme kort igen og igen bliver gentagne på et tidspunkt.

skal du købe Disney?

Jeg blev overrasket af Disney, og Disney overraskede mig også. Det er langt fra et perfekt spil, men du kan have en overraskende mængde sjov, hvis du ikke tager spillet for alvorligt. Der er en strategi for at komme med gode spørgsmål for at indsnævre, hvilket kort der er på dit hoved. I modsætning til de mere traditionelle spil kræver Disney dog en hel del viden om Disney-film. Du behøver ikke at være ekspert på Disney-film, men du har brug for at kende mange af figurerne fra de mest populære Disney-film, ellers klarer du dig ikke godt i spillet.

Hvis du ikke er en stor fan af Disney, bør det ikke komme som en overraskelse, at Disney ikke vil være noget for dig. Hvis du kan lide seriøse spil, vil det heller ikke være for dig. Hvis du vil have et hurtigt sjovt spil, som du ikke behøver at tage alvorligt, selvom du kan have en overraskende sjov med Disney. Hvis du kan få et godt tilbud på spillet, vil jeg anbefale at samle det op.

Hvis du gerne vil købe Disney, kan du finde det online:

, eBay

Skriv et svar